کارن سی ان سی | Karen CNC

سی ان سی 4 محور (دستگاه cnc چهار محور)

سی ان سی 4 محور (دستگاه cnc چهار محور)

سی ان سی 4 محور(دستگاه cnc چهار محور) : ماشین آلات سی ان سی را با تعداد محورهای آنها می شناسند و توانایی های دستگاه را می سنجند. بعنوان مثال دستگاه سی ان سی دو محور 2.5 محور سه محور و همچنین سی ان سی چهار محور و سی ان سی پنج محور هم وجود دارد.

 

در صنایع مختلف امکان افزایش تعداد محورها وجود دارد که در صنعت چوب از سی ان سی های 3 محور و 4 محور استفاده می کنند. گاهی اوقات هم از دستگاه سی ان سی 5 محور در کارخانه جاتی با تولیدات سری و کمی پیچیده قرار می گیرد.

 

دستگاه cnc پنج محور به دلیل توانایی بالا، در صنعت مدلسازی خودرو استفاده می شود که به خاطر قیمت بسیار زیاد و منحصر به فرد بودن سی ان سی 5 محور معمولا کمتر در کارگاه های کوچک از آن استفاده می کنند.

 

دستگاه فرز سی ان سی 4 محور (دستگاه cnc چهار محور) :

 

دستگاه cnc چهار محور تقریبا همان فرآیند برش دستگاه فرز سی ان سی سه محور را انجام می‌دهد و در آن از یک ابزار برش برای حذف قسمتی از یک قطعه کار و ایجاد شکل و مشخصات مورد نظر استفاده می‌شود.

 

با این تفاوت که در ماشین آلات چهار محور از یک محور اضافی استفاده می شود و بخشی از فرز کاری به کمک آن صورت می‌گیرد. به همین خاطر از دستگاه های فرز چهار محور برای برش در سه جهت X و Y و Z استفاده می‌شود.

 

لازم به ذکر است که در این دستگاه‌ ها امکان چرخش در اطراف محور X هم وجود دارد که تحت عنوان محور A شناخته می‌شود. بنابراین استفاده از این دستگاه می‌تواند امکان برش‌های پیچیده ‌تر بصورت سه بعدی را برای ما فراهم کند.

 

دستگاه cnc چهار محور وقتی مفید است که ما به دنبال سوراخ کاری یا برشکاری در کنار یک قطعه یا در اطراف سیلندر ساخته شده باشیم. با این وجود دستگاه راحت‌تر می‌تواند ابزار برشی را در جهات مختلف حرکت دهد و برش‌ها و سوراخکاری های پیچیده‌تر را به مرحله انجام برساند

عملکرد وکاربرد دستگاه cnc چهار محور :

زمانی که شرایط مختلفی در طراحی دستگاه سی ان سی یا دستگاه cnc چهار محور در نظر می‌گیریم، درمیابیم که هرچه تعداد محورها بیشتر شوند امکان گرفتن کارایی بیشتر و همچنین پیاده سازی الگوهای پیچیده‌تری را برای ما فراهم کرده است. پس اگر به فکر انتخاب یک دستگاه پیشرفته هستید، دستگاه فرز سی ان سی پنج محور بهترین انتخاب ممکن است ولی در کنار آن هم دستگاه فرز سی ان سی 4محور می‌تواند بخشی از مشکلات شما را برطرف کند.

دستگاه cnc چهار محور مرغک میز متحرک :

این دستگاه علاوه بر اینکه یک دستگاه cnc چهار محور همزمان روتاری است این قابلیت را دارد تا در زمان کوتاهی به یک سی ان سی 3محور تبدیل شود و کارهای تخت شما را بتراشد.

 دستگاه cnc چهار محور میز متحرک به گونه ای طراحی شده تا اگر شما این دستگاه را با تعداد اسپیندل پایین تهیه کردید در آینده بتوانید این دستگاه را به تعداد اسپیندل های بیشتری ارتقا دهید.

برای مشاهده محصولات

ماشین آلات نساجی

ماشین آلات تکمیل پارچه

انواع دستگاه لمینت پارچه 

ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات سی ان سی 

کلیک کنید

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
کارن سی ان سی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *