کارن سی ان سی | Karen CNC

قابلیت های نرم افزار پاورمیل Powermill

نرم افزار پاورمیل (PowerMill) کارآمدترین و همگانی ترین نرم افزار جهت تهیه مسیر های ابزار برای ماشین های سی ان سی cnc می باشد، این نرم افزار با نرم افزار قدرتمند دیگری از همین شرکت سازنده با نام PowerShape لینک است و به سادگی می توان در PowerShape مدلسازی قطعات به صورت توپر یا سطوح یا تهیه اجزای قالب را انجام داد و همه مواردی که نیاز به ماشین کاری CNC دارند را با پاورمیل ماشینکاری نمود و در نهایت به G-Code های مورد نظر دست یافت.

نرم افزار PowerMill کاربر را قادر می سازد با دسترسی داشتن به ابزارهای شبیه سازی فرآیند براده برداری بهترین سطح خروجی را از قطعه به دست آورده و پس از تهیه G-Code و انتقال آن به ماشین دقیقا به همان کیفیت سطح دست پیدا کنید. این نکته در سطوح تخت با صافی سطح بالا بیشتر نمایان می باشد.

این نرم افزار با محاسبه کوچکترین حرکت ها و چرخش ها و زوایای کلگی، طول ابزار، مسیر حرکت و نحوه بسته شدن بلوک و رویبندها، زاویه و سرعت ورود و خروج ابزار به طور هوشمندانه از برخوردهای نامطلوب احتمالی ابزار با دیواره ها و قسمت های غیر ضروری جلوگیری می نماید و باتوجه به شکل و هندسه قطعه کار و نوع ابزار و ماشین حداکثر براده برداری را با حداکثر کیفیت ارائه می دهد.

از توانمندی های نرم افزار پاورمیل قابلیت کنترل ضخامت قطعه در حین عملیات براده برداری می باشد. این خاصیت در جاهایی که از فیکسچرها یا کلمپ استفاده می کنیم کاربرد فراوان دارد.

استفاده از نرم افزار پاور میل در ایران:

در ایران رایج ترین و گسترده ترین نرم افزاری که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد پاورمیل می باشد ولی متاسفانه به علت استفاده از نسخه های قفل شکسته و رجیستر نشده هیچ یک توسط شرکت سازنده نرم افزار حمایت و پشتیبانی نمی گردد و گاهی به علت وجود همان نقایص و باگ زیاد و عدم هماهنگی پارامترها شاهد بروز مشکلاتی مانند برخورد ابزار یا وارد شدن بی دلیل ابزار به داخل کار و صدمه زدن به قطعه کار و ابزار هستیم لذا توصیه می شود حتما از نسخه رجیستر شده و اورجینال استفاده کنید.

نحوه کار نرم افزار پاورمیل Powermill:

اولین مرحله برای شروع یک عملیات ماشین کاری ایجاد شکل یا هندسه قطعه می باشد که این کار در نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی صورت می گیرد و بهترین آنان که به پاورمیل لینک است نرم افزار پاورشیپ می باشد که توسط شرکت Delcam تهیه گردیده است. اما با نرم افزارهای مدل سازی مشابه نیز مثل سالیدورک، کتیا و … نیز می توان هندسه شکل را ساخت.

پس از وارد کردن مدل 3 بعدی حال باید بلوک خام را جهت عملیات ماشینکاری تهیه کرد که این کار به دو صورت دستی یا اتوماتیک قابل اجرا می باشد.

پس از این کار ابزارهای مورد نیاز را ازنظر شکل و قطر و طول و نوع آنان از Tool DataBase نرم افزار انتخاب کنیم و سپس می توان فرآیند ماشینکاری را با استفاده از استراتژی های مختلف ایجاد کنیم.

پاورمیل شامل تعداد زیادی عملیات برای ماشینکاری به صورت معمولی یا High Speed می باشد. عملیات ماشینکاری در نرم افزار فوق با توجه به نوع فرآیند و ماشین ابزار مورد استفاده به 3 قسمت تقسیم می گردد:

1- خشن کاری: شامل Area Clearnce offset-Raster می باشد که زیر مجموعه های زیر را نیز در برمی گیرد:

براده برداری موافق و مخالف، براده برداری قسمت های خارجی مدل برای پرداخت کاری خارج قطعه، حرکات بین حفره ها و سطوح مختلف براده برداری و تعریف اتوماتیک مسیر سوراخ کاری و براده برداری لبه های بلوک

2- پرداخت کاری: شامل پرداخت کاری Pencil ،پرداخت کاری Pattern ، الگوهای Raster شعاعی و مارپیچی ، فرزکاری باقیمانده، ماشینکاری z ثابت و قسمت های سطحی می باشد.

3- ماشینکاری High Speed : شامل موارد پرداخت کاری گوشه ها ، فرزکاری دورانی با انحراف ابزار محورY ، پرداخت کاری 3d offset و نیز توانایی تغییر محور ماشینکاری به یک محور دلخواه و تعریف شده.

برای مشاهده محصولات

ماشین آلات نساجی

ماشین آلات تکمیل پارچه

انواع دستگاه لمینت پارچه 

ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات سی ان سی 

کلیک کنید

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
کارن سی ان سی

3 در مورد “قابلیت های نرم افزار پاورمیل Powermill”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *