کارن سی ان سی | Karen CNC

ارتقای سی ان سی | ارتقای cnc

ارتقای سی ان سی ( cnc )

 

شرکت دانش بنیان سی ان سی شمارا در اورهال و ارتقای سی ان سی خود یاری میکند.

 

دستگاه های CNC از طیف وسیعی از کیت های دستگاه CNC ارزان از چین قابل دسترسی تر از همیشه هستند. متداول ترین نوع آنها نوع 1610 ، 2416 یا 3018 است که به ابعاد بستر دستگاه آنها اشاره دارد. در حالی که آنها ماشینهای خوبی برای قیمت خود هستند ، عملکرد آنها چندان خارق العاده نیست. با وجود چند نسخه برتر ، می توان کیفیت و ایمنی را تا حد زیادی بهبود بخشید تا آن را به یک ماشین CNC بسیار قدرتمند تبدیل کنید!

 

  • اضافه کردن ویژگی های ایمنی
  • اسپیندل را برای برش آلومینیوم ارتقا دهید
  • اضافه کردن کنترل بلوتوث
  • افزودن محوطه
  • اضافه کردن کنترل دستی

بیا شروع کنیم!

مرحله 1: ارتقای سی ان سی مدیریت کابل

 

به عنوان اولین مرحله ، ما الکترونیک را در یک محفظه قرار داده و به خوبی کابل ها را به صفحه اصلی منتقل می کنیم. این باعث می شود PCB در برابر گرد و غبار و شلوارک در صورت فرز آلومینیوم محافظت شود.
علاوه بر این ، ما یک زنجیره کشیدن برای سیم ها اضافه خواهیم کرد.

 

قطعات در این مرحله

 

  • زنجیر را 15 میلی متر در 25 سانتی متر بکشید
  • پنکه 40 میلی متر 12 ولت
  • پیوندهای پستی

ارتقای سی ان سی جعبه الکترونیک

 

با چاپ Electronics_box.stl و Electronics_lid.stl شروع کرده و آن را روی CNC نصب کنید. یک فن را به داخل آن اضافه کنید و آن را به توان 12V وصل کنید. به طور مرتب همه کابل های موتور پله به جعبه را مسیریاب کرده و با اتصالات زیپ ایمن کنید.
Cableguide.stl بخشی است که در کانال آلومینیوم اکسترود شده قرار می گیرد و حتی امکان مدیریت بهتر کابل را نیز فراهم می کند.

 

زنجیر

ارتقای سی ان سی 

 

چاپ DragchainCoupler.stl را بکشید و آن را روی موتور پله Z قرار دهید. زنجیره کشیدن را می توان به این قسمت پیچ داد و همچنین در ریل های آلومینیومی ایمن شد. هنگام مسیریابی سیمها از طریق زنجیر چرخ ، زمان مناسبی است که برای مراحل بعدی 2 جفت اضافی سیم قرمز و سیاه اضافه کنید.

 

مرحله 2: اضافه کردن سوئیچ های Homing و محدودیت های نرم

 

اکنون که سیم کشی مرتب است ، می توانیم با پیشرفت های واقعی شروع کنیم. سوئیچ های خانگی به ما اجازه می دهند تا دستگاه را خانه کنیم و محدودیت های نرم از تصادف جلوگیری می کند.

 

قطعات در این مرحله

 

  • 3 سوئیچ میکرو + پیچ M2
  • کابل ها + اتصالات dupont

 ارتقای سی ان سی سوئیچ های خانگی

 

سوئیچ های حد X و Y روی براکت هایی نصب شده اند که میله های M8 را با استفاده از LimitSwitchHolder.stl نگه می دارند. این قطعه را دو بار چاپ کنید و آن را بر روی مکان های مشخص شده در تصاویر سوار کنید.

 

سوئیچ محور Z به سادگی در قسمت محور Z پیچ می شود. برای اتصال این سوئیچ حد به صفحه اصلی ، از یکی از سیم های اضافی که در مرحله قبل از آن استفاده کرده ایم ، استفاده کنید.

 

یک سیم قرمز و سیاه را به سوییچ حد مجاز بچسبانید و اتصالات دوبل را به انتهای دیگر اضافه کنید. مطابق نمودار سیم کشی ، آنها را به PCB وصل کنید.

GRBL را به روز می کنید

ارتقای سی ان سی

سوئیچ ها و محدودیت های نرم افزاری اکنون باید در تنظیمات GRBL فعال شوند (GRBL نرم افزاری است که بر روی میکروکنترلر بر روی PCB اجرا می شود). محدودیت های نرم مانع از سقوط CNC در قاب مخصوص خود با متوقف کردن حرکاتی می شود که باعث سقوط می شود.

ارتقای سی ان سی 

 

برای انجام این کار ، CNC خود را با کابل USB به رایانه متصل کنید. از Arduino IDE (یا هر ترمینال دیگر) برای اتصال به CNC با باز کردن یک مانیتور سریال جدید استفاده کنید (مطمئن شوید که میزان صحیح باود را انتخاب کرده اید).

 

برای فعال کردن تنظیمات فعلی ، $ $ $ را تایپ کنید تا برای فعال کردن مسکن ،
$ 27 = 5 را
تایپ کنید تا میزان خاموش کردن خانه را تایپ کنید $ 20 = 1 را
تایپ کنید تا محدودیت های نرم افزاری را تایپ کنید $ 130 = 300 را برای تنظیم حداکثر بعد x (برای CNC3018)
131 $ تایپ کنید 180 برای تنظیم حداکثر بعد y (برای CNC3018)
132 = 40 دلار را تایپ کنید تا حداکثر بعد z را
دوباره تعیین کنید $ $ $ را دوباره تأیید کنید تا تغییرات را تأیید کنید.

 

مرحله 3: ارتقای سی ان سی کنترل اسپیندل و سرعت 48V

ارتقای سی ان سی

دوک نخ ریسی یکی از ضعیف ترین نقاط این دستگاه CNC است. به روز رسانی این امکان را به ما می دهد که آلومینیوم را به راحتی برش دهیم! ما همچنین یک کنترل کننده سرعت اضافه خواهیم کرد که برای مواد نرم تر مانند آکریلیک لازم است.

 

قطعات در این مرحله

 

  • موتور اسپیندل 300 و 48 ولت 52 میلی متر
  • منبع تغذیه 48 ولت
  • کنترل کننده سرعت اسپیندل DC
  • سیم ضخیم قرمز و سیاه
  • ماژول های لیزر خط

دوک نخ ریسی محور Z جدید

ارتقای سی ان سی 

 

برای جای دادن به دوک بزرگ ، باید یک اسپیندل جدید را بسازیم. با جدا کردن کالسکه اصلی شروع کنید: موتور استپ ، سرپیچ ، میله های M8 و پایه دوک نخ را جدا کنید. چاپ Spindlemount.stl، SpindlemountLaser.stl و Z_leadscrew_stop.stl و دوباره سوار کالسکه با توجه به تصاویر. در آخر ، کالسکه را بر روی CNC سوار کنید و موتور اسپیندل جدید را وارد کنید.

 

در این مرحله نیز می توانیم 2 لیزر خط اضافه کنیم تا موقعیت بیت روتر مشخص شود. آنها را در نگهدارنده ها نصب کنید و کابل ها را به سیم های باقیمانده ای که از طریق زنجیره درگ کشیده ایم متصل کنید.

 

کنترلرهای قدرت و سرعت را اضافه کنید

ارتقای سی ان سی 

 

اکنون می توانیم قدرت 48 ولت را در پشت CNC با چند پیچ نصب کنیم. برای سوار کردن کنترلر سرعت ، 2 باله بیرونی هیت سینک را جدا کردم ، به گونه ای که کاملاً بین قاب آلومینیومی قرار بگیرد. برای پوشاندن کنترلر سرعت ، MotorControllerBox.stl را چاپ کنید . کنترل کننده سرعت را مطابق نمودار سیم کشی کنید.

 

ممکن است برخی از نسخه های PCB دارکوب دارای سیگنال کنترل سرعت موتور PWM که به پین های سربرگ آورده نشده است. در این حالت ، شما می توانید سیمها را به طور مستقیم به MOSFET کنترل موتور اصلی ، همانطور که در آخرین نمودار نشان داده شده است ، لحیم کنید.

 

با تغییر کنترلر موتور ، وقتی تنظیم سرعت از شمع زیاد است ، ممکن است موتور چرخانده نشود. این مربوط به سیگنال PWM است که تولید می شود. برای رسیدن به این موضوع ، تنظیم سرعت در شمع را کاهش دهید. گزینه دیگر تغییر مقدار سرعت GRBL حداکثر از طریق دستور 30 دلار است.

 

مرحله 4: دکمه اضطراری و Z Probe

 

دو ویژگی دیگر برای دستگاه CNC تمام عیار ضروری است: یک دکمه توقف اضطراری و کاوشگر Z.

 

قطعات در این مرحله

 

  • دکمه اضطراری
  • کابل ها + اتصالات dupont
  • کلیپ های تمساح
  • جک بشکه DC و ظروف

دکمه توقف اضطراری

 

دکمه های توقف اضطراری را می توان به صورت آنلاین ارزان خریداری کرد و یک نسخه بسیار مفید را ارائه می دهد. دیر یا زود bit روتر شما به روشی که قصد آن را ندارید وارد مواد یا CNC شما می شود. متوقف کردن دستگاه شما برای ایمنی شما و دستگاه شما ضروری است.

 

سیمهای لحیم کاری به طرف عادی دکمه و طرف دیگر برای هدرهای دوبل. سپس آن را به پین A0 صفحه اصلی وصل کنید.

ارتقای سی ان سی

از تمرین

کاوشگر Z به شما امکان می دهد ارتفاع قطعه کار خود را بررسی کنید. این امر باعث می شود تا ارتفاع بیت روتر شما راحت تر شود و امکان تهیه نقشه های به اصطلاح قد را فراهم کنید ، که هنگام فرز کردن PCB ضروری هستند. از آنجا که ما همیشه به این کار احتیاج نداریم ، پروب Z را از طریق جک DC متصل می کنیم.

کابل اول از جک DC زنانه به سیمهای دوتایی می رود و به پین A5 وصل می شود. سپس یک جک DC مرد به دو گیره تمساح لحیم می شود. یکی به بیت وصل شده است ، و دیگری به قطعه کار (فلزی) مانند PCB منتقل می شود.

مرحله 5: کنترل دستی

CNC مخفف Computer Numerical Control است ، اما در بعضی موارد کنترل دستی مفید است. بنابراین دستگیره ها را به محور X و Y اضافه می کنیم.

 

قطعات در این مرحله 

  • پیچ های M3
  • مهره M3 یا درج نخ

ساخت دستگیره

ابتدا دستگیره‌ها را چاپ کنید. اگر قصد استفاده از درج های رشته ای را دارید ، CNChandleInsert.stl را چاپ کنید . در غیر اینصورت CNChanleNut.stl را چاپ کنید . هر دو گزینه در تصویر نشان داده شده است. همچنین CNChandlehandle.stl را چاپ کرده و قطعات را مونتاژ کنید. آنها را بر روی پیچ های سرب X و Y دستگاه CNC نصب کنید.

مرحله ششم: کنترل بلوتوث

به عنوان یک تغییر نهایی ، من کنترل بلوتوث را به CNC اضافه کردم. این به من اجازه می دهد تا آن را از طریق تلفن خود کنترل کنم ، اما یک مرحله پیشرفته تر و کاملاً اختیاری است. من از برنامه اندرویدی G-code2GRBL استفاده می کنم.

قطعات در این مرحله

  • ماژول بلوتوث HC-05
  • مقاومتهای 1k اهم و 2k اهم
  • تعویض

ماژول بلوتوث را لمس کنید

ماژول بلوتوث HC05 باید به پین های TX و RX میکروکنترلر متصل شود. از آنجا که ماژول دارای 3V3 است و میکروکنترلر در 5 ولت کار می کند ، تقسیم ولتاژ بین پین TX میکروکنترلر و پین RX ماژول بلوتوث اضافه می شود. علاوه بر این ، سوئیچ اضافه می شود که ماژول را غیرفعال می کند ، زیرا در غیر اینصورت با ارتباط USB تداخل دارد. همه چیز را مطابق نمودار قلاب کنید.

اکنون ما یک دستگاه CNC داریم که قابلیت های بسیار بیشتری دارد. به عنوان یک لمس نهایی ، ما به آن یک مورد زیبا خواهیم داد تا گرد و غبار و صدا را کنترل کنیم. همچنین باعث می شود آن را به نظر می رسد شسته و رفته و حرفه ای!
این طرح به صورت برش لیزری طراحی شده است. من از MDF 3 میلی متر برای همه طرف و قسمت بالا و اکریلیک برای درب استفاده کردم.

پرونده ها به طور اختصاصی برای CNC3018 هستند و انواع کوچکتر را در آن جای نمی گیرند! با این حال ، پرونده فیوژن 360 به گونه ای گنجانده شده است که می توانید آن را با نیاز خود تنظیم کنید.

قطعات در این مرحله

  • سوکت IEC با سوئیچ
  • پیچ و مهره M3
  • نوار LED
  • فیلتر کربن

جلو و پهلوها را جمع کنید

ابتدا طرفین و جلو را به CNC اضافه كنید و آنها را به هم بچسبانید. دستگیره کنترل دستی و سوئیچ اضطراری را نیز می توانید در این مرحله اضافه کنید. یک ورودی و سوئیچ IEC برای قدرت اسپیندل 48 ولتی نصب شده است.

درب را جمع کنید

در مرحله بعد ، با پیچ و مهره بالا را به درب وصل کنید. یک نوار LED به قسمت زیرین درب اضافه کنید و آن را به منبع تغذیه 12 ولت روی صفحه اصلی وصل کنید.

پشت را جمع کنید

قسمت پشتی این مورد دارای بریدگی هایی برای ورودی های هوا است که به آنها تکه ای از فیلتر کربن اضافه می شود. برای جلوگیری از ترک گرد و غبار هرچند قطع موتور محور Y ، محور StepperCover.stl را چاپ کرده و در جای خود بکشید.

در آخر اینکه تمام سیمها را به صفحه اصلی وصل کنید و محفظه الکترونیکی را ببندید. اکنون می توان پشت را در محل پیچ کرد تا پرونده به پایان برسد.

برای مشاهده محصولات

ماشین آلات نساجی

ماشین آلات تکمیل پارچه

انواع دستگاه لمینت پارچه 

ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات سی ان سی 

 

کلیک کنید

 

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
کارن سی ان سی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *