کارن سی ان سی | Karen CNC

سی ان سی قالبسازی | ساخت قالب pu

دستگاه سی ان سی قالبسازی ساخت قالب pu

شرکت دانش بنیان کارن سی ان سی تولید کننده ی دستگاه سی ان سی قالبسازی |قالب pu

مقایسه قالب گیری تزریق پلاستیک و ماشینکاری CNC

وقتی نوبت به طراحی و ساخت قطعات پلاستیکی برای محصولات خود می رسد ، چندین روش ساخت وجود دارد. قبل از شروع نمونه برداری از قسمت خود چگونگی ساختن قطعات پلاستیکی شما ، مهم است ، که گزینه های خود را کشف کرده و دریابید که کدام روش برای نیازهای شما بهتر است ، از انتخاب مواد گرفته تا سرعت و مقیاس تولید قطعات. در این مقایسه ، ما دو روش را بررسی می کنیم: قالب تزریق پلاستیک و ماشینکاری CNC.

قالب تزریق پلاستیک چیست؟

قالب تزریق پلاستیک قطعات را با تزریق مواد مذاب – که معمولاً ترموپلاستیک است – در قالب ها تولید می کند ، که به عنوان ابزار نیز شناخته می شوند. قبل از تزریق پلاستیک در بشکه گرم می شود ، درون قالب تزریق می شود ، در امتداد کانال هایی که به عنوان دونده شناخته می شوند حرکت می کند و سپس به خود قسمت می رسد. پس از اتمام ، قالب باز می شود ، و بخشی خارج می شود ، دستگاه آماده است تا دوباره فرایند را شروع کند. در این روش قالب خوبی ساخته شده و رزین پلاستیکی مناسب می تواند قطعات بسیار دقیق را با سرعت بسیار بالایی تولید کند.

ماشینکاری CNC چیست؟

در حالی که قالب تزریق در حال پر کردن است ، ماشینکاری CNC در حال حکاکی است. CNC – که مخفف کنترل عددی رایانه است – ماشینکاری مربوط به استفاده از مواد حذف برش های کنترل شده از رایانه است که از یک لایه جامد در یک زمان انجام می شود. این اطلاعات از یک CAD یا یک پرونده دیجیتالی مشابه گرفته می شود و امکان تغییر در پرونده های بین تولید را فراهم می آورد. کامپیوتر این پرونده ها را به یک سری دستورات که به یک یا چند ابزار فرزکاری که برای تولید محصول نهایی کار می کنند ، تغذیه می شود. این امر امکان انتقال سریع بین طرحهای دیجیتالی و قسمتهای بدنی را فراهم می آورد.

 دستگاه سی ان سی قالبسازی

  • ساخت قالب و سی ان سی قالبسازی بطری های پت از جنس پلاستیک
  • ساخت قالب و سی ان سی قالبسازی صنعتی قطعات پلاستیکی به روز تزریق پلاستیک
  • ساخت قالب و سی ان سی قالبسازی برای تولید محصولات پلاستیکی به روش روتومولدینگ
  • ساخت قالب و سی ان سی قالبسازی برای تولید قطعات فلزی صنعتی به روش ریخته گری
  • ساخت قالب و سی ان سی قالبسازی  دقیق و ظریف برای ضرب سکه و مدال
  • ساخت قالب و سی ان سی قالب pu
  • ساخت قالب و سی ان سی قالب های پلی اورتان

چرا  قالب پلی اورتان یا قالب pu

پلی اورتان در کفش استفاده می شود تا ترکیبی عالی از ارگونومی، میکروکلیم و راحتی را ارائه دهد. انتظار می رود که خواص برتر پلی اورتان به عنوان ماده زیره کفش، رشد فروش کفش، و افزایش تولید در اقتصادهای رو به رشد، بازار کفپوش PU (پلی اورتان کفش) را هدایت کند.

 

کفی های پلی اورتان که معمولاً به عنوان زیره های PU شناخته می شوند، از نوع جدیدی از مواد پلیمری آلی ساخته شده اند. این پلاستیک به عنوان پنجمین پلاستیک بزرگ شناخته شده است و در حال تحول در صنعت کفش است. 

 

عامل رهاسازی زیره کفش PU مبتنی بر آب ما دارای پراکندگی خوب، پاشش آسان، توانایی آب و هوای عالی، عدم خوردگی در سطح قالب، بدون پدیده سفید شدن و بسیاری از مزایای دیگر است

 

انواع مختلفی از مواد وجود دارد که هنگام ایجاد قالب برای ریخته گری پلی اورتان استفاده می شود. رایج ترین موادی که مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از اورتان، سیلیکون، فولاد و آلومینیوم. عوامل تعیین کننده ای که هنگام انتخاب نوع مواد ابزار مورد استفاده در نظر گرفته می شوند عبارتند از قیمت، کیفیت زیبایی شناختی، کمیت قطعاتی که باید تولید شوند و میزان تحمل قطعه تمام شده چقدر باید محکم باشد.

محدوده تحمل معمولی برای قطعات پلی یورتان ریخته گری 0.015 ± یا 0.003 ± اینچ است. برخی از قطعات را می توان با تحمل ±.0005 اینچ ساخت، اما معمولاً پس از ریختن قطعه به عملیات ثانویه نیاز دارد. بسته به عمل می تواند زیبایی شناسی قطعه را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، سنگ زنی یک روکش مات ایجاد می کند.

 

پلی اورتان را می توان به انواع مختلفی از مواد از جمله انواع خاصی از پلاستیک ها و بیشتر فلزات متصل کرد. این توانایی پلی اورتان را به ماده ای ایده آل برای عرضه بی پایان امکانات تبدیل می کند.

 

از آنجایی که پلی اورتان یک ماده همه کاره است، می توان آن را به روش های مختلف قالب گیری و ریخته گری کرد تا متناسب با نیازهای فردی یا صنعتی باشد. برخی از رایج ترین روش ها در زیر مورد بحث قرار می گیرند

 

 

فرآیندهای قالب گیری

قالب‌گیری فرآیند شکل‌دهی محصولات با ریختن یا فشار دادن مواد مذاب یا مایع شده در ابزار یا قالب سخت است.  در قالب گیری پلی اورتان، فرآیندها بر اساس شکل و خواص سیال ماده اولیه و هندسه محصول تولید شده اصلاح می شوند.

پلی اورتان یک ماده فوق العاده انعطاف پذیر است که می تواند به شکل، قالب گیری، شکل گیری و تولید در انواع مختلفی از پیکربندی ها برای رفع نیازهای کاربردهای مختلف صنعتی و تجاری تولید شود. می توان آن را به طور مکرر بدون نگرانی از شکستگی، سایش یا خرابی استفاده کرد. پلی اورتان به دلیل نقاط قوت بسیاری از جمله توانایی آن در مقاومت در برابر اثرات الکتریسیته و دماهای شدید استفاده می شود.

قالب گیری تزریقی

قالب گیری تزریقی فرآیند سنتی برای ایجاد قالب های پلی اورتان است. این برای هر دو پلی اورتان ترموست و ترموپلاستیک قابل استفاده است. این فرآیند شامل حرارت دادن و ذوب پلی اورتان پلت شده یا پودر شده برای جریان یافتن آن است. سپس یک اکسترودر پیچی متقابل نوع قوچ، سیستم پلیمری پلی اورتان مذاب را به ابزار یا قالب سخت تزریق می کند. فشارهای بالا برای فشار دادن پلی اورتان به داخل حفره ها و شکاف های قالب استفاده می شود. قالب به دنبال تصویر منفی محصول نهایی به شکل پروفیلی ماشینکاری می شود.

قالب گیری فشاری
قالب گیری فشاری یک روش محبوب برای تشکیل محصولات پلی اورتان گرما سخت است. در این فرآیند از قالبی متشکل از نیمه بالایی و پایینی استفاده می شود. نیمه پایینی یک جرم یا بار پلی اورتان مرکب با وزن از پیش تعریف شده دریافت می کند. سپس دو نیمه قالب روی یکدیگر فشرده می شوند تا جرم پلیمری به شکل قالب جریان یابد. گاز جابجا شده از قالب خارج می شود تا محصولی همگن تولید شود. پس از قالب گیری، محصول پخت، سرد شده و از قالب خارج می شود.
 
قالب گیری چرخشی
قالب گیری چرخشی فرآیندی است که برای تولید محصولات بدون درز و توخالی استفاده می شود. این روش قالب گیری با بارگذاری پلی اورتان پودری در قالب انجام می شود. سپس قالب در حین چرخاندن حرارت داده می شود تا پلیمر پودری ذوب شود، بنابراین مواد سطح داخلی قالب را می پوشاند. 
 
قالب گیری دمشی
قالب گیری دمشی فرآیند ایجاد محصولات توخالی با باد کردن یک پریفرم نرم شده در داخل قالب است. معمولاً از پلی اورتان های ترموپلاستیک به عنوان مواد اولیه استفاده می کند. این فرآیند شامل حرارت دادن پلی اورتان و اکسترود کردن آن در لوله ای به نام پاریسون یا پریفرم است. سپس پریفرم محصور شده و در داخل قالب بسته می شود.
 
ریخته گری
ریخته گری اورتان فرایند تزریق پلی اورتان و رزین های افزودنی به یک قالب نرم است که معمولاً از الاستومر سیلیکونی ساخته می شود. فرآیند ریخته گری شبیه به قالب گیری تزریقی است. با این حال، قالب گیری تزریقی با استفاده از قالب های فلزی سخت متفاوت است. ریخته گری اورتان معمولاً در تولید کوتاه مدت و با حجم کم تا متوسط اعمال می شود. این به دلیل پوشیدن سریع قالب سیلیکونی است. با این حال، آماده سازی قالب سیلیکونی ارزان تر و سریعتر از ساخت یک ابزار فلزی بدون کاهش کیفیت نهایی محصول قالب گیری است.
 

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
کارن سی ان سی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *