کارن سی ان سی | Karen CNC

قیمت دستگاه cnc پنج محور

 دستگاه cnc پنج محور

اکثر افراد که در سوله های صنعتی و کارخانه ها مشغول به فعالیت هستند بدون تردید با فرزکاری CNC آشنایی نسبی دارند.

 این مطلب در مورد دستگاه CNC پنج محور و تفاوت آن با پرینتر سه بعدی فلز بیان شده است، و همچنین در مورد قیمت دستگاه cnc پنج محور و نحوه فروش و ارتباز با کارشناس فروش دستگاه سی ان سی  و فرق  سی ان سی پنج محور با نوع معمولی در قدرت گردش محورهای اضافه می باشد.

cnc، فرآیندی می باشد، که در آن یک ابزار برش به صورت سیستمی موادی را حذف کرده، و یک هندسه نهایی بوجود می آید.این فرآیند کاهشی،  وظیفه یک کامپیوتر مبدل طراح سه بعدی CAD به محور مختصات سه گانه است. این مختصات به دستورالعمل هایی مبدل شده است که به ابزار برش ارسال گردند تا این ابزار با حذف و بریدن مواد، جسم نهایی را ایجاد کند.

فرآیند Computer Numerical Control که به مختصر آن را CNC نامیده میشود، به سیستمی اطلاق شده که در آن یک سر ابزار در مسیرهای از پیش تعیین شده حرکت کرده و کارهایی مثل دریل، برش، پرینت یا فرزکاری را برعهده دارد.

در میان سازندگان، اغلب از CNC برای اشاره به فرزکاری CNC بکار گرفته میشود ، فرآیندی که در آن از یک اسپیندل برای سر ابزار استفاده شده است. به این ترتیب، بد نیست بدانید که CNC قادر است به فرآیندهای دیگری غیر از فرزکاری نیز نامیده شود.

 

 فرزکاری سی ان سی 5 محور

دستگاههای فرزکاری CNC با 5 محور  مدلی پیشرفته از دستگاه های معمولی فرزکاری می باشد که در آنها ابزار برش به صورت همزمان در پنج محور متفاوت  در حال حرکت  است. تنها با این آزادی حرکت است که این دستگاه قادر است هندسه های پیچیده را ایجاد کند. دستگاههای CNC  معمولی سه محوره، که طرفداران فراوانی هم دارند، قادر نیست اسپیندل برش را در هر سوی حرکت دهند. قابل ذکر است، این دستگاه ها بدون دخالت و تنظیماتِ دستیِ مواد خام در هنگام فرآیند، نمیتواند حفره ها و برآمدگی های جانبی را ایجاد کنند.

متریال های معمول فرزکاری سی ان سی

  • پلاستیکها
  • چوب 
  • تیتانیوم
  • آلومینیوم
  • فیبر کربن

سی ان سی 5 محوره به این علت که قابلیت تولید  قطعات نسبتا پیچیده از متریالهای قوی و مقاوم را دارند، در صنعت هوا و فضا برای  تولید و نمونه سازی استفاده می گردد.

با دو روش مکانیکی دستگاه های برش CNC می توانند به توانایی پنج محور خود دست پیدا کنند، که عبارتند از:

  • سر ابزار چرخنده
  • حرکت میز

دستگاه های دارای سر چرخنده ، قادر هستند  سر ابزار را به دور بلوک متریال در گردش بیندازنند تا به فضاهای تنگ از زوایای مختلف دسترسی پیدا کنند. یکی از مزایای این روش این می باشد  که می توان اجسام بزرگ و سنگین را ماشینکاری نمود  چون  بلوک متریال در طول فرآیند ثابت است.

از طرف دیگر، دستگاه هایی می باشند  که جسم روی میز را حرکت داده و به آنها Trunnions هم اطلاق می شود. این دستگاه ها با چرخاندن میزی که متریال روی آن قرار دارد می توانند از دو محور اضافی خود آزادانه استفاده کنند. منفعت این روش در سرعت و استحکام می باشد، اگرچه اجسام سنگین و بزرگ را در این روش قادر نیستند بچرخند.

دستگاه CNC  پنج محور و پرینت سه بعدی

بیان  شباهت های دستگاه CNC پنج محور با پرینت سه بعدی کار اسانی می باشد. مقایسه این دو فرآیند چگونه انجام میشود؟پاسخ این سوال این است که پرینت سه بعدی و CNC بیشتر مکمل هم می باشند تا این که جایگزین باشند. از CNC برای تولید قطعات قوی تر و سخت تر استفاده می گردد.

یک فرق بارز  که دستگاه CNC پنج محوره کاربرد اختصاصی صنعتی دارد. البته از سی ان سی سه بعدی نیز در دنیای صنعت استفاده میگردد.

اگرچه هر دو آنها قادر هستند با متریالهای حرفه ای مانند آلومینیوم کار کنند ولی یکی از مزیتهای پرینت سه بعدی SLS بازدهی آن در ایجاد ساختارهای بسیار پیچیده، توخالی یا نازک می باشد. در ایران با سختی میتوان یک دستگاه سی ان سی پنج محوره با قیمت گران خریداری کرد.

با ما تماس بگیرید برای قیمت دستگاه cnc پنج محور

مصرف کنندگان

اگر شما یک سازنده می باشید، ممکن است دنبال دستگاه CNC تاسف باشید.  دستگاه CNC پنج محوره به دلایل خاصی در دنیای صنعت وجود دارند. به این دلیل که از آنها برای تولید قطعاتی بکار گرفته میشود که هم پیچیده هستند و هم باید خیلی  قوی باشد.

تصور بر این است که اغلب خوانندگان سایت ما افرادی نمی باشند که اوقات فراغت خود را با طراحی قطعات تجاری هواپیما بگذراندن. اگر هم یکمورد خاصی وجود داشته باشد، در حال حاضر تعداد زیادی دستگاه های مصرفی مقرون به صرفه وجود دارد که توانایی تولید مختصات پیچیده را دارند و تنها با یک کلیک می توانیدقیمت دستگاه cnc پنج محور را از کارشناسان دریافت کنید و دستگاه را خریداری نمایید.

با ما تماس بگیرید برای قیمت دستگاه cnc پنج محور

  •  دستگاه فرز سنتر 5 محور cnc
  •  دستگاه فرز سي ان سي
  •  فرز 5 محور cnc سی ان سی
  •  قیمت دستگاه cnc 5 محور
  •  قیمت دستگاه cnc پنج محور

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
کارن سی ان سی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *